Nem vagyok reklámszakember. Mégis tudom, hogy a 80-as évek „Müszi” reklámjaitól nem fogyott több mezőgazdasági szoftver. Nem volt jó a bemutatkozás.
Mai napig kevesen tudják, hogy a Müszi a Mezőgazdasági Üzemszervezési Számítástechnikai és Informatikai Rt. Nevének rövidítése.
Tény, hogy mai napig fennmaradt sokak emlékezetében a a függöny mögül fekete kalapban előlépő szakállas ember, aki csettint egyet és kimondja a varázsszót. Mégis, amikor az üzenetét keressük a reklámnak, sehova nem jutunk. Talán még kalapreklámra sem mernénk tippelni, annyira nem áll össze a dolog.
Sajnos ugyanígy sok induló vállalkozót látok beleesni a „Müszi-csapdába”.
Te tudod, hogy hogyan kell bemutatnod magadat?
Ha egy induló vállalkozásod van, ahol az első fizetős ügyfelek után szeretnél minél több helyen beszélni a cégedről, akkor egy ponton túl eljutsz a következő kérdésekig:
Milyen szolgáltatást adok én pontosan?
Miben különbözöm a többiektől a piacon?
Rájössz, hogy nem elég egy függöny mögül előbújni, csettinteni és azt mondani, „Müszi”. Ettől nem lesznek kíváncsiak, vagy izgatottak a reménybeli ügyfelek. Nem fogják vadul Google-be gépelni a tőled hallott varázsszót.
Egyszerűen annyi inger ér minket manapság, hogy minimum egy Elon Musknak kell lenned, ahhoz, hogy egyetlen szavad után a hallgatók felkapják a fejüket.
Amíg nem érsz el musk-i magasságokat, tedd le az alapokat!
Tedd nyilvánvalóvá a hallgatóidnak, hogy nekik miért lesz jobb az életük, ha veled dolgoznak.
Ha megkérdezik, hogy mivel foglalkozol, tudj jól válaszolni.
Itt szokott jönni a Müszi-effektus:
Például:
„Emberek életét teszem jobbá azáltal, hogy segítem őket kapcsolódni a belső énjükhöz és segítem őket visszatalálni a gyermeki lelkükhöz”
Ha valaki már átment ezen a folyamaton, talán érteni fogja, hogy mire gondolsz és lelkes beszélgetésbe fogtok kezdeni.
A gond csak az, hogy nem ő a Te célcsoportod, hiszen ő már átment ezen a változáson. Neki valószínűleg nem lesz szüksége a segítségedre.
Neked azt kell megfognod, aki még nem tudott kapcsolódni a belső énjéhez. Azt, aki még nem érti, hogy mekkora változás lesz az életében a veled való közös munka után. Ő lesz az, aki a fenti mondatoddal nem tud semmit kezdeni.
Ő csak azt tudja, hogy fáradtan kel, fáradtan fekszik. A hétvégi családi programokon mindig levert és nincs kedve este mesét olvasni a gyerekének. Hétfő reggel gyomorgörccsel ül be az autóba és a munkahelyén mindenkivel veszekszik, akivel összetalálkozik.
Ő még talán ki sem mondta magának, hogy valami nem jó. Hogy valami változás kell. Hogy segítség kell ehhez a változáshoz.
Érd el, hogy magára ismerjen!
A Te dolgod az, hogy amikor elmondod, mivel foglalkozol, akkor érd el, hogy a leendő ügyfeled magára ismerjen.
Azt kell éreznie, hogy
„Te jó ég, hát ez rólam beszél! Ő pontosan tudja, hol vagyok most… akkor talán azt is tudja, hogy hogyan jutok ki innen?”
Igaz, hogy személyiségfejlesztést említettem fentebb, de pontosan ez igaz bármilyen más termékre és szolgáltatásra. Legyen az festő, logisztikus, vagy zenész.
Az ügyfelednek éreznie kell, hogy Te ismered azt, hogy mi nyomasztja, mi az, amit keres és ezáltal rá kell jönnie, hogy nálad van a megoldás.
Ehhez a „Müszi” kevés.
Meg kell tanulnod jól bemutatni a szolgáltatásodat.
Amikor ott tartasz, hogy élőszóban szeretnéd propagálni a szolgáltatásodat, akkor jött el a pillanat, hogy megtanuld a jó cégbemutatás titkát.
Tanulj meg úgy beszélni a szolgáltatásodról, hogy egy networking eseményen, konferencián, vagy egy négyszemközti beszélgetésnél meg tudd fogni a reménybeli ügyfeledet. Lásd, ahogy felvonja a szemöldökét, oldalra dönti a fejét és kérdésekkel kezd bombázni.
Ne ess a „Müszi” hibájába: töltsd meg a bemutatkozásodat tartalommal.
Ez egy nagyon jo poszt volt Ati! Es kivancsiva tett hogy milyen alapveto modszerekkel tudom elerni a kivant hatast (hogy a beszelgetopartner azt gondolja “ez rolam beszel”). Ha tudsz errol posztot irni az szuper lenne.
Nagyon igaz amit irtal es sokszor tapasztaltam en is (mindket oldalrol). Az aki igazan ertekel egy szepen es strategialilag rendbe brand arculatot tudja h mirol beszelek, de altalaban mar tul is jutott azon h kelljen neki a szolgaltatsom. Az aki meg nem tudja ez milyen elonyokkel jar sokszor ugy erzi h megint csak ki kell adnia penzt a cegeben es ki tudja tenyleg jon-e a hatas. Igyekszem ezert az o napi problemai felol megfogni a dolgot. Hogy mar megint nem tudja mit posztoljon Instagramra, mikozben a konkurencia feedje kiralyul nez ki. Vagy hogy meg mindig olyan erzese van a weboldalara mintha 1999-ben jarna.
Amugy lesz vmilyen online kurzusod?
Köszi a visszajelzést, Andi!
Olvasói kérésre akkor a következő poszt arról fog szólni, hogy “Milyen alapvető módszerekkel tudod elérni a kívánt hatást”. 🙂
Tök jól levetted a következtetést. Azokat kell megfogni, akik még nem mentek át a transzformáción, amit Te kínálsz nekik.
Csoportos workshopokat akarok indítani a személyes coaching mellett.
Talán a workshop videóanyagát felhasználom online, de annyira most nem gondolkozom online kurzusban.
Figyeld a következő postot, hátha tudok válaszolni a kérésedre. 🙂